2013. június 2., vasárnap

Várok, várok ...

A jobb időre, amikor a nap jól megmelegíti a gyógynövényeket (is), összesűríti bennük jól az illóolajokat! Akkor aztán leszedem, a legoptimálisabb időpontban és a legkülönbözőbb módokon hasznosítom őket.
Pl. krémekben, macerátumokban, szárítva, őrölve.
Igen vártam, hát ... várhattam!
Az eső csak esett, öt perc napsütés után újra és újra. A menta, a csalán, körömvirág, citromfű és tsai közben nagyon jól érezték magukat és nőttek mint a dudva! Már-már a leöregedés veszélye vált fenyegetővé!
Akkor döntöttem! Nem várok én tovább már semmire, legfeljebb csak épp annyira, hogy a levelük felszáradjon és uzsgyi! Kéveszámra takarítom be őket, szárítom ahogy tudom!
Mivel jó hideg van, időnként úgyis befűtök a házba, így nem lesz gond!
Persze nem vagyok boldog ettől, hisz' nem ez volt a tervem, a növényekben így talán (biztos) kevesebb a hatóanyag, az illóolajok mennyisége. Mégis dönteni kellett, vagy ilyen lesz, vagy semmilyen!
Remélem jól döntöttem!
Az illat a házban jelenleg
mindenesetre rendben van :)))


Szappanos kosár a mentaerdő fölött:




















13 megjegyzés:

  1. Végre jelentkeztél!Gyógynövények kérdeznék: citromfű tele barna pöttyökkel, sok apró. Mi lehet ez? Így, ugye ne szárítsam le?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, pöttyösen én sem szárítanám le. Főleg, hogy nem tudni pontosan az okát. Mert lehet, csak leöregedett, vagy túl sok volt a csapadék.
      Én azt tenném most, hogy levágnám tövig mindet, ebben a nedves időben úgyis olyan gyorsan megnő az új hajtás. Ez már remélhetőleg üde zöld lesz! :)

      Törlés
  2. Én is örülök, hogy újra itt vagy!
    Szerintem jól tetted, hogy betakarítottál, ki tudja, milyen idők jönnek még... Az idei időjárás már nem először lep meg minket.

    VálaszTörlés
  3. Már vártalak...!
    Én is ugyanígy tettem a zöldjeimmel, hatalmas csokrokban szárad a menta, citromfű, miegymás.
    És éppen a napokban kerestem vissza Nálad, mert emlékeztem a macerátumos gyönyörű színekre tavalyról, és most annyi a csodás színű rózsaszirom...
    Elvesztem a szappanjaidban, ezer új ötletet indított el bennem, és mindegyik egy-egy boldog rácsodálkozás.:-)
    Jó, hogy újra itt vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Boldog vagyok, ha ötletet adok Bettus és köszönöm a kedves szavaidat! :)

      Törlés
  4. Véletlenül találtam az írásaidra.
    Bátor dolog egy tanyára kiköltözni....kicsit irígykedem is.:)
    Engem nagyon érdekelne a szappankészítés.Tudnál nekem segíteni abban, hol találok erre vonatkozóan valóban jó szakirodalmat?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van egy jó könyv, nemrég jelent meg a szappanfőzésről:http://humanity.aruhaz.info/termek/szappankeszites_lepesrol_lepesre.html
      Én biztos nagyon örültem volna annak idején egy ilyen segítségnek!
      És vannak nagyon jó szappanos blogok, pl az Illatos szappan, Ördögszappan, Szappan téka ... és nagyon jó külföldi szappankészítős kisfilmek a yutubon. Jó böngészést!

      Törlés
  5. Én is várok.Várom az újabb bejegyzést!

    VálaszTörlés
  6. Drága Imi apu, távolmaradásom oka egyedül csak ő: http://szappanfalu.blogspot.hu/
    Tudod, mint egy szerelem ... amikor se nem látunk, se nem hallunk :)) Most próbálom megtalálni az egyensúlyt a család, a kert, a tanya, szappan között. Remélem sikerül. Mostanság csak kikukkanok néha a szappanmassza mellől, hogy: jé, milyen szépek a fák, a lombok, az égbolt, esetleg ültetek pár árvácskát, virág azért mindig legyen, de a leginkább most a szappanok kötnek le. Még kérem a türelmedet a visszatérésemig a "Virágos tanyára"
    :) Margó

    VálaszTörlés
  7. Szia Margó, még mindig várlak, hiányollak!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon kedves vagy, köszönöm!
    Tudod, hogy van ez ... néha megy az írás, huzamosan is, jól is esik, élvezem, aztán beáll valami "fene" és nem látok ki belőle.
    Köszönöm a biztatást ... érdekes ... hosszú ideig felé se néztem a blognak, csak a szappanosba dobálom föl a képeket.
    Most meg egyre több mindennek kellett utána néznem a Virágos tanyából.
    Nézegettem is, néha beleolvastam, sőt elolvadtam a sok jó komment láttán, már-már késztetés közelbe kerültem :)
    Hm ... elgondolkodtatsz :)
    Köszönöm <3

    VálaszTörlés
  9. Bizony, bizony, még mindig várunk!

    VálaszTörlés