2011. június 12., vasárnap

A ligeti biopiac

Szeretek ide járni. 3 hétvégén pakoltam ki eddig a portékáimat szörpöket, gyógynövény szárítmányokat, aktuális zöldségeket a kertből, gyümölcsösből. Gyönyörű a hely, évszázados fákkal körbevéve. Tiszta rendes asztalka vár, nincs tülekedés a helyekért, ehelyett szíves invitálás van az árusok részéről és segítőkészség. Persze még mindig nagyon kevesen ismerik a városban ezt a lehetőséget, mindenkit a nagy piac szippant be, de azért lassan-lassan alakul a vevőkör. Érdekes emberek járnak ide. Divatos szóval : környezet-és egészségtudatos emberek, akiknek természetes, h kevesebb hulladékot,szemetet termeljünk, tehát visszahoznak minden használható csomagolóanyagot, tisztára mosott dobozt, üveget. Az egyik fiatal házaspár visszahozott egy szörpös üveget egy másik szörpárusnak, aki ekkor már nem volt kint, tanácstalanul lóbálták a kezükben, h akkor ezzel most mi legyen, én örömmel elfogadtam, erre a tegnapi piacra hoztak nekem 3 nagy szatyor üveget. Ja és mindenki mosolyog, jó kedvű, derűlátó. Nagy beszélgetések, barátságok alakulnak. Az árusok főként biotermesztők, őstermelők és ilyen "tanyalakók" mint én. Sok a közös téma, de a vevőkkel ugyanígy. Az árusok megosztják a receptjeiket a vevőkkel és viszont, nem titok semmi. Jók itt az energiák, a közösség szellem, az összetartozás. Szívesen készülök rá minden héten :o))

6 megjegyzés:

  1. Jaj de kis idilli bejegyzés! MIért nem fotóztuk le??? Pedig jó lett volna ahogy árulsz csinálni egy képet! Én is szeretem a ligeti biopiacot!
    Mi meg jól megreggeliztünk ott Marcival teljes kiőrlésű almásrétest, diósrétest, és forró csokit.
    Tényleg ma nem megyünk a megyeri piacra???

    VálaszTörlés
  2. Én is nagy biopiacjáró vagyok, nagyon szeretem ezeknek a helyeknek a hangulatát. És szinte egy napos program, mert senki sem siet, jókat lehet beszélgetni, ismerkedni, szóval klassz helyek.

    VálaszTörlés
  3. Szia Margó! Gratulálok, nagyon ügyesgazdasszonyka vagy! Ha nem titok, leírod,hogy készíted a szörpöket? Főleg az érdekelne,hogy hogy tartósítod. Én egyelőre mindent duplán dunsztolok egyszer nedves ,egyszer száraz), de kicsit macerás. Reménykedek,hátha találok valami egyszerűbb megoldást.
    Adri

    VálaszTörlés
  4. Kérlek, nézz be a blogomba 50 év felett, van számodra valami:)

    VálaszTörlés
  5. Hol van ez a piac?
    Hátha a nyárba belefér egy kis barangolás is!

    VálaszTörlés
  6. Végre, semmi titkolózás, féltékenykedés, ami sokszor a mindennapok része. Sanjos nálunk nincs biopiac.

    VálaszTörlés